Studenti natočili sci-fi film

vloženo: 17.02.2019           komentářů: 0

Studenti natočili sci-fi film Amber a zvou na premiéru

Je jím film Amber. Je to vůbec první sci-fi film, který natočili studenti Slezské univerzity v Opavě. Navíc se jedná o první film, který dostal prostorový zvukový formát 5.1. Snímek se natáčel ve futuristickém prostředí unikátního muzea Archeopark Pavlov.

Za tímto snímkem je jako režisér podepsán Jindřich Mižďoch, který je také autorem scénáře. Jedná se o jeho absolventský film, ale nebyl na to sám. Snímkem Amber absolvovala také studentka Denisa Pániková, která se postarala o kostýmy nebo masky a spolu s Michaelou Býmovou také o produkci. Coby kameramani se na snímku podíleli absolvent magisterského studia AVT Ondřej Smékal a student oboru Multimediální techniky Petr Gavel. Autorem leteckých záběrů je student magisterského studia AVT Vít Kanyza, na zvukařských pracích se podílel Adam Šebesta. Dramaturgie a pedagogického vedení se ujaly vedoucí oddělení audiovizuální tvorby Monika Horsáková a její kolegyně Irena Kocí.

Film nás zavede do nepříliš vzdálené budoucnosti, do roku 2042. Ve světě, kde je lidstvo odsouzeno k vyhubení smrtelným virem, se setkává plukovník Robovský, šéf policejních a obraných složek, se ženou, která má převzít světové vůdcovství po vyhynutí lidstva. Jedná se o nejmodernější model androida, disponující umělou inteligencí. Plukovník je muž, který věří v boj za život, a to navzdory vědeckým faktům, jež ukazují bezvýchodnou situaci pro lidský rod. Jeho “protihráčkou“ je androidka Amber, která se snaží zdokonalit sebe sama a generaci nadcházejících androidů tak, aby vytvořili životaschopnou civilizaci, která bude schopna zachovat veškeré lidské poznání a snad i lidi jednoho dne opět přivést k životu. Tito názoroví odpůrci prožijí jeden z nejdůležitějších večerů jejich života. Jejich vzájemný rozhovor může změnit běh dějin a ovlivnit budoucnost života na planetě Zemi.

„Jsem rád, že oba protagonisté, Vladimír Krátký z brněnského Národního divadla a Lucie Ducháčková z pražské konzervatoře, na premiéru přijedou,“ konstatuje Jindřich Mižďoch.

„Jindřich se ve své diplomové práci zabýval umělou inteligencí jako dramatickou postavou, a tak si film s takovou hrdinkou i natočil. Musím se přiznat, že když mluvil o tom, že chce natočit sci-fi, považovala jsem to za sci-fi, ale je to taková příjemná konverzační věc, a navíc si Jindra se svým štábem vybrali opravdu geniální lokace, takže výsledek vypadá hodně efektně,“ míní Monika Horsáková.

Natáčení snímku Amber probíhalo v nádherném futuristickém prostředí Archeoparku Pavlov, známého naleziště pod Pálavskou vrchovinou na břehu Novomlýnské nádrže. „Jedná se o stavbu architekta Radko Květa, která vyhrála Českou cenu za architekturu 2017. Stavby nad povrchem země působí v krajině opravdu jak z budoucnosti a punc neobvyklosti jim dodává i struktura betonu nebo originální tvary. Stejné je to pak v podzemí, kde jsou vystaveny archeologické expozice. Návštěvu tohoto místa rozhodně doporučuji,“ říká Jindřich Mižďoch. Na natáčení v archeoparku měl štáb pouhé tři dny. „Archeopark byl přes den v normálním návštěvnickém provozu, takže my jsme natáčeli až po jeho uzavření, to znamená od 18 hodiny večer do šesté hodiny ráno,“ vzpomíná režisér.

„Jde vůbec o první film AVT, který se podařilo smíchat do formátu prostorového zvuku 5.1. Přála bych mu proto i co nejvíc repríz v DCI filmových sálech a vzhledem ke kvalitě scénáře a fantastické architektuře také úspěchů na filmových festivalech,“ uzavírá Monika Horsáková.

autor: Mgr. Daniel Martínek