Proslulý Royal Moscow Ballet

vloženo: 16.11.2018           komentářů: 0

Ostravu navštíví Royal Moscow Ballet, jeden z nejrespektovanějších baletů světa

V termínu 7. a 8. prosince se v ostravské Multifunkční aule Gong uskuteční představení jednoho z nejrespektovanějších baletních souborů světa. Zástupce tradiční a věhlasné ruské baletní školy, Royal Moscow Ballet, se zde představí s velkou baletní klasikou. Vybraní baletní tanečníci přijedou do Ostravy s Čajkovského Labutím jezerem a jako odpolední představení pro rodiny s dětmi zatančí pohádkového Louskáčka. Soubor pod vedení uznávaného baletního mistra sklízí úspěch po celém světě. Vstupenky jsou k dispozici v síti Ticketportal nebo na pobočkách informačních center v Ostravě.

Soubor Royal Moscow Ballet je považován za nejvytíženější baletní ansámbl planety. Své umění představil v prestižních baletních sálech na všech kontinentech. Mezi členy početného sdružení lze najít vybrané baletní umělce, kteří prošli prestižními baletními školami i věhlasnými soubory. Do Ostravy se umělci chystají s velkou baletní klasikou. "Do České republiky se moc těšíme. Přijedeme zatančit takové představení, které patří do zlatého fondu baletního umění. Diváci uvidi strhující představení a věříme, že jim připravíme večer, na který dlouho nezapomenou," řekl před představení umělecký šéf souboru Anatoly Emeilanov.

Slavné Labutí jezero

Děj slavného baletního představení Labutí jezero pojednává o spanilé princezně Odettě, kterou zaklel zlý čaroděj Rudovous do labutě. Princeznu si zamiloval princ Siegfried, který ji slíbí vysvobození. Na oslavu princových narozenin však přijde čaroděj se svou dcerou Odylií, které přičaroval podobu princezny Odetty. Princ léčku neodhalí a falešné princezně slíbí věčnou lásku. Zástupce věhlasné ruské baletní školy Royal Moscow Ballet předvede vrcholný balet na klasickou choreografii.

Pohádkový Louskáček pro rodiny s dětmi

Dalším známým baletním představením, z pera hudebního skladatele Čajkovského, je pohádkový vánoční příběh Louskáček. Ten vezme diváky do světa dětské fantazie. Vše začíná Štědrým dnem, scénou u vánočního stromečku, kdy děti netrpělivě očekávají kouzelný okamžik, kdy objeví dárky. Dívka Klárka objeví pod stromečkem dárek od svého strýce, roztomilou hračku louskáček na ořechy a dobrodružství začíná. Klárka se ve snu prochází s oživlou hračkou, Louskáčkem, pohádkovým světem. Představení začne v Gongu v sobotu 8. prosince od 15:00 hodin.

autor: Martin Zvoníček Media & PR